Fibonacci's Fractals - vyvoj vesmiru
Napsal: 12 dub 2011 17:58
postupne mi vse zacina byt jasnejsi
orgonit, orgon, počasí, konspirace...
https://www.orgo.cz/
P: Mrkni sem http://cs.wikipedia.org/wiki/Mandelbrotova_mno%C5%BEina
P: Jenom mrkni na ty první vzorečky. Nemusíš to moc chápat. Není to moc složité, že ne?
*** L odesláno 11_04_12_Brazda.doc ***
[náš věštěc předpovídající, že v roce 2012 spadne na Čínu meteorit, pohnou se desky,...]
P: Následující hodnota se vezme jako předchozí na druhou a přičte se konstanta.
P: Akorát se to provádí s komplexními čísly. Ty obrázky jsou zvětšením a zviditelněním různých částí dvojrozměrného obrazu, který ta jednoduchá rovnice generuje.
P: Můžeš to opakovat furt pryč a zaměrovat se na nějaký kousek toho obrazu a dopočítávat pořád dál a dál. Sem tam se objeví ten základní tvar -- to bradavičnaté jabko.
P: Mrkni sem, tady je to jako animace http://www.youtube.com/watch?v=0jGaio87u3A
[okopíroval jsem to tady z orgo.cz)]
P: Jako kdyby sis to v určitém místě furt přibližoval a zvětšoval.
P: Není v tom nic uměleckého. Jen ta volba barev.
P: Jedna taková rovnice vygeneruje všechno.
P: Vážně se uvažuje o tom, že náš vesmír je konstruovaný jako fraktální. Hledá se druh fraktálu, který by vedl k nám známým fyzikálním projevům.
P: Vidíš, vole. A ty sis koupil tak drahé auto.
[reakce na Brázdův článek -- "musíme si ujasnit priority. Nejsou to drahá auta...". Kámoš si koupil ojetou Fabii předělanou na plyn.]
L:
P: Žijeme ve velmi zajímavé době.
L: to jo, kdyby to všechno zkolabovalo, tak se zbavím dluhů
P: Pokud je vesmír fraktální, tak celý jeho vývoj je zachycen najednou, všude, všechno. Jako ta Mandelbrotova množina. Záleží jen na tom, do kterého místa se díváš. Problém s věštbami je ten, že můžeš nakouknout kousek vedle. Proto jsem o tom začal psát.
P: (Tušil jsem, co na mě s tím věštcem vytáhneš.)
P: Naše vnímání času (náš život) jen odpovídá tomu zanořování. Ve skutečnosti je všechno teď a TEĎ pak ztrácí časový smysl.
P: Tak to zatím chápu já podle toho, jak jsem pochytal střípky. Ale nemám to nijak podložené.
L: se z toho zblázním
P: Počítačovou hru jsi někdy hrál, ne?
L: moc ne
L:
P: Někdy jo, ne? Hrál jsi nějakou i víckrát. Přiznej se.
L: jo střílení slepic a minové pole :-DDD
P: Všichni, co hrají stejnou počítačovou hru, mají nahraný stejný program. Ale ten průběh nikdy není stejný.
L: jo ták
P: Program je statický předpis, ale jak se to jednou rozběhne, vždycky vznikne něco jiného.
P: Nebo kytara -- z praktického hlediska můžeš udělat dvě úplně stejné. Jeden člověk může na obě zahrát to samé. V detailech to stejné nebude, ale z praktického hlediska dejme tomu jo.
P: Ale jeden člověk může jednu kytaru použít na více skladeb. Nebo když se někde ubrnkne, vznikne "jiná" skladba.
P: Ta jedna hotová kytara v sobě skrývá všechny možnosti, které mohou v podobě budoucích skladeb nastat.
L: chapu
P: Zdá se, že každé brnknutí tak nebo onak dělí existující vesmír na dvě možnosti -- jako kdyby se generovalo čím dál tím víc vesmírů -- jenže ony všechny potenciální možnosti už existují a ty si vybíráš jen ten směr, kam se chceš (svou skladbou) podívat.
P: Jako ten obrázek fraktální množiny. A sem tam se to opakuje a můžeš se při cestě dál vrátit do podobného místa a "opravit se". Jenže ve skutečnosti je to stejně něco nového.
P: Ale svým chtěním prozkoumáváš tu část vesmíru, o kterou máš zájem.
P: V tomhle smyslu osobně chápu ty výroky jako "svým chtěním ovlivňujeme realitu".
L: mám velkou schopnost improvizovat v muzice, nasnasim, kdyz me nekdo nuti hrat neco porad stejne, jako to probiha v klasice, hraju podle momentalniho pocitu, i kdyz harmonie nebo struktura zustava stejna....
P: Pozorujeme taky sami sebe... Ale asi někde vedle existujeme i v jiné situaci.
P: Hudbě rozumíš víc, než já. Já jsem v hudbě jen pasivní, protože se neumím vyjadřovat aktivně. Já se aktivně můžu účastnit jen tak, že si vybírám. Když si vybírá hodně lidí, "rezonují" s tím muzikantem, který působí aktivně.
P: Proto mají různí muzikanti různé fanoušky. Fanoušci podporují muzikanty, protože mu možná pomáhají i když si to neuvědomují. Rádi chodí na jeho koncerty a muzikant rád hraje pro své publikum.
P: Všichni společně v tu chvíli letí do stejného koutu vesmíru. Ve skutečnosti si každý jednotlivec vybírá tu situaci a dostává se do bodu, kdy to vnímá, že se to všem líbí.
P: Jenže v paralelním vesmíru možná publikum hvízdá, protože kytarista je ožralý a právě se posral v záři reflektorů.
L: skvělej pankáč :-DDD
P: Takže Brázda napsal článek, který se v tomto okamžiku sběhl s nekonečně různorodou skutečností a teď to právě sedí. Teď se i na základě strachu rozhodneš, jestli prozkoumáš budoucí rok 2012 ve variantě, kdy na Čínu spadne meteorit, nebo si řekneš, že to je pěkná ptákovina a rozhodneš se pro jinou představu.
P: Obojí se stane. Ale ty budeš jen u toho jednoho. Proto je důležité potlačit strach, protože strach tě přitahuje do toho místa, které vlastně nechceš.
L: jj
P: Tedy ty budeš u obou případů, ale v tomto okamžiku a v dalších se rozhoduješ, co prožiješ "v tomto životě".
P: Možná je to celé blbost. Ale jeví se mi to tak.
P: Problém je v tom, že "náš film" probíhá jen v 3D + čas. Jenže "realita" může být vícerozměrná a pak "Možná je to celé blbost. Ale jeví se mi to tak." platí jen v jedné množině realit. Jinde jsou jiná pravidla.
L: ufffff
L: jsem sázel stromy, to mi dělá dobře :-DDD
P: Jo.
P: Všechno by se mělo dělat "správně".
P: Pokud to "správně" platí pro všechny zúčastněné, pak je to dobrá cesta.
L: musim spat, dik za info o fraktalu, je to pro me hodne zajimave
P: Dobrou.
L: ((wave))
P: Tohle příležitostně skoukneme http://www.videacesky.cz/serialy-online ... u-1-odkazy
[okouknuto z orgo.cz]
P: Má to víc dílů.
L:
No, já jsem nic nevysvětloval. Jen jsem popisoval, jak si myslím, že by to mohlo být. Jsem v tomto směru naprostý laik.kolosjackos píše:pekne a velice vtipne vysvetleno!
Příklad Mandelbrotovy množiny beru jen jako příklad fraktálu. Ale ano. Zobrazení určitého bodu s okolím při určitém zvětšení může reprezentovat prostředí o určitých rozměrech. Když tu sekvenci vezmu jako obrázky z tomografu, dostanu 3D znázornění "průniku do mikrokosmu" přes zvolené body na určitých úrovních. Jeden výlet tedy vypadá jako "vlákno" táhnoucí se z makrokosmu do mikrokosmu.kolosjackos píše:ten klip je ale zoom dovnitr a ma symbolizovat makrokosmos mikrokosmos