Jak na výrobu Orgonitu

Jak začít, zkušenosti...
Odpovědět
Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 22 bře 2015 23:52

haargh: H834 špatně teče - tixotrop, musí do toho rýpat. Taky se chová agresivněji k plastovým formám - mají krátkou životnost. Jako separátor se mi nakonec nejvíc osvědčil obyčejný uvolňovač šroubů.

Sklo se ničím neseparuje - odlitek pak nejde ven. Už jsem to tady psal tolikrát, že nad dalšíma pokusama jen kroutím hlavou.

moravec
Příspěvky: 6
Registrován: 05 pro 2014 09:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od moravec » 23 bře 2015 08:52

Dobrý den, za krátkodobý výpadek dodávky Havelpol1 se omlouváme, jakmile bude k dispozici, objeví se i na našem eshopu.

Ano, na polní použití stačí ty neobyčejnější. Jinak předtím jsem tu viděl, jak píšete o nějakém polském humusu... nevím, co myslíte.

Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 25 bře 2015 22:50

Polský anti-nízkoemisní, nekultivovaný cosi, mám možná ještě někde na nálepce. Je i možný, že dneska bych si s tím poradil líp.

monikag
Příspěvky: 275
Registrován: 06 bře 2011 20:43

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od monikag » 07 kvě 2015 23:18

PO DLHEJ DOBE SOM NAŠLA ČAS...KUKNÚŤ...ZDRAVÍM VŠETKÝCH A HLAVNE ONDŘEJE... :)
Ak možem odporučiř, tak jednoznačne len Havelpol 4...ktorá je naozaj super...robím s nou 6 rok ...je krásne číra, hladká, nízkoemisná...skúste dodržať pomer na liter živice 10 ml tužidla K1 a len 10 kvapiek kobaltu a bude všetko O.K...a po vytuhnutí krasne vyklopíte zo skla, porcelánu, plastu.-..sú krásne lesklé a netreba ničím vystriekávať....žiadny silikón...:)

Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 09 kvě 2015 10:36

Zdar :mrgreen: H4 rozhodně nízkoemisní není. A na 800ml dávám jednu kapku 4% kobaltu a 10ml peroxidu:)

jurka
Příspěvky: 3
Registrován: 04 kvě 2016 13:43

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od jurka » 04 kvě 2016 14:11

Zdravím, poprosila by som o radu, akú infralampu mi odporúčite na dobré vytvrdnutie polyesterovej živice? Infralampu, ktorá sa používa pri prechladnutí a podobne, alebo skôr infražiarič používaný na vyhrievanie miestnosti. So živicou pracujem iba na balkóne, nemám miestnosť, v ktorej by som mohla pracovať kvôli zápachu a tak mi zostáva živica občas lepkavá. Tiež by ma zaujímalo, prečo, keď nalejem živicu do umelohmotnej formy, lepkavá je iba na povrchu, ale po stenách formy je ok, keď som ju prikryla, tak vytvrdla ok aj na povrchu....ale keď ju nalejem do silikónových foriem, tak je lepkavá, nevytvrdená po celom obvode, teda aj na stenách, ktoré boli zakryté formou. Skúšala som horúcovzdušnú pištol a vytvrdeniu to pomohlo na povrchu, ale to čo sa dotýkalo silikónu, tak to zostalo lepkavé. Preto by som chcela skúsiť infralampu a nechať to prehrievať dlhšie, ale pomôže to? Tužidla som skúšala dávať od 1 až do 2,5%. Neviem, alebo mám dať ešte viac tužidla? Zalievam malé objekty tak 3 x 3 cm a o hrúbke asi 0,5mm.
Vopred vďaka za odpoveď

moravec
Příspěvky: 6
Registrován: 05 pro 2014 09:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od moravec » 04 kvě 2016 15:13

Pěkný den, na lepkavost pomáhá přidání kapky voskového roztoku, většinou lepí ta strana, která je v kontaktu se vzduchem, nebo pro těkavé látky propustným materiálem-např. silikonem. Nejlepší formy jsou ze skla, plastu, kovu, nebo laminátu. Silikony jsou lepší pro komplikované tvary. Katalyzátoru je přidává od asi 0,8 do 3% podle velikosti odlitku a teploty. Čím je tepleji, nebo čím je odlitek větší, musí se katalyzátoru dát méně. Na vyhřívání stačí i krabice z polystyrenu a vevnitř 40W žárovka.

jurka
Příspěvky: 3
Registrován: 04 kvě 2016 13:43

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od jurka » 04 kvě 2016 19:41

Ďakujem, čiže ak pridám ten voskový roztok do tejto živice Polylite / http://www.havel-composites.com/shop/17 ... html?pls=0 /, tak by nemala byť lepkavá, keď vyberiem odliatky zo silikónových foriem? A živica zostane naďalej priezračná, nežltnúca...
Čo sa dá zalievam do tých umelohmotných foriem, ale na niektoré veci potrebujem proste aj silikónové formy - guľaté prívesky, prívesky s brúsenými hranami ako kryštál a podobne...Väčšinou zalievam malé predmety - prívesky, náušničky, občas trošku väčšie - náramky, no a chystám sa aj na orgonity, ale najskôr musím poriešiť tú lepkavosť :-). S tým katalyzátorom si nejak poradím, princíp som pochopila, aj mi živica pekne tuhne, ani nie rýchlo, ani nie pomaly, tak akurát, nepraská...len teda tá lepkavosť - ale teda to by mal poriešiť ten voskový roztok.
No však ešte jedna otázka -kde ho kúpiť? Pozerala som u Havla, ale nenašla som - iba technický list k nemu...alebo som prehliadla? Neporadíte, kde ho zohneť? Budem Vám veľmi vďačná. Aj tak ste mi už dosť pomohli, lebo nikde mi nevedeli odpovedať, prečo mám tie prívesky lepkavé.
Skúšala som už toľko druhov živíc, niekoľko druhov epoxidových, ale tie veľmi žltli, nejaké polyesterové, ale po roku, dvoch aj tie zožltli, tak dúfam, že táto je naozaj UV stabilná a žltnúť nebude...

moravec
Příspěvky: 6
Registrován: 05 pro 2014 09:01
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od moravec » 05 kvě 2016 07:29

Dobrý den, ten voskový roztok spíš pomůže aby nelepila horní strana co je na vzduchu, ale pokud jde o silikonové formy, tam bych asi zkusil použít voskový separátor na tu formu. Je to jak vosk na nábytek, prostě se to nanese, rozleští a nechá zaschnout. Nejlépe tři vrstvy postupně.
Odkaz na vosk. roztok a na separátor:
http://www.havel-composites.com/shop/63 ... html?pls=0
http://www.havel-composites.com/shop/30 ... html?pls=0
Z polylite mám už přes rok hotový výrobeka je pořád bezbarvý.
Hodně zdaru

jurka
Příspěvky: 3
Registrován: 04 kvě 2016 13:43

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od jurka » 05 kvě 2016 12:32

Ešte raz vďaka, ten voskový roztok som teda asi prehliadla vtedy, tak som skúsila objednať, ale nemám tam možnosť vložiť do košíka...ale nevadí, tak som im napísala, či ho majú skladom alebo nie. No a na tie silikóny skúsim teda asi ten voskový separátor. Hoci teda so separátormi tiež nemám dosť dobré skúsenosti :-), nie že by neseparovali - to fungovali v pohode, ale keď som rozotierala akokoľvek, vždy sa mi to potom pozhlukovalo do kvapiek a na výslednom odliatku to bolo vidieť - nerovný povrch. No ale to som samozrejme vždy používala skôr tekuté separátory, tak snáď tento bude v tomto lepší, keďže je to pasta :-)..Dakujem :-)

Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 09 kvě 2016 16:34

Vosk je dobrý nápad, ale může způsobit matnost - nečirost odlitku. Spíš bych doporučil dát to ještě do trouby na 85-90°C na hodinu. Ta izolepa na povrchu vytvrdí úplně. Vzniká tím, že se z hladiny odpaří monostyren a polystyren už nemá jak ztuhnout, protože právě monostyren polymeruje i s ním. Silikon sosá monostyren z pryskyřice a bobtná. Považuji ho za téměř nepoužitelný. Navoskování jeho povrchu asi dopadne otřesně. Jinak voskový separátor se mi neosvědčil. Asi si z něho udělám svíčičky.

endy5
Příspěvky: 3
Registrován: 09 čer 2016 23:34

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od endy5 » 10 čer 2016 00:05

Zdravím,
jakožto nováček jsem tedy přečetl celé vlákno. Uff, jsem překvapil sám sebe. Mám dotazy.

1)Chci si udělat HHG ve tvaru pyramidy. Co jsem viděl různě po webech, dost často bývá v hrotu vsazen kámen. Tzn. že krystal křišťálu je někde pod ním. Nevadí to nějak?

2) Kombinace špon směrem od základny k vrcholu by měla být dle jakého pravidla? Povede se mi sehnat zřejmě špony Cu, mosaz, bronz, Al, Fe. Asi nemá smysl použít vše, takže co kombinace Cu (bronz) + Al? Je rozdíl v hrubosti špon s ohledem na to, kde mají být umístěny v orgonitu? Užití pro domácí prostředí, harmonizaci.

3) Křištál - doporučen neupravený, surový, jednohrotový. Krystal k vrcholu směrem nahoru, ostatní do směru stěn pyramidy (ne na hrany - nebo to je jedno?) Celkem 5kusů. Musí být konce těchto 5 krystalů u sebe nebo tam mezi nima může být mezera 1-2cm? Má smysl tam třeba přidat i malé kousky drceného křišťálu? Nebo je to už moc či dokonce anti účinek?

4) Také jsem si všiml, že někdy je hrotový křišťál obtočen Cu drátem. Posiluje to účinek?

5) Co měděná spirála - často bývá umístěna v základně kuželů, pyramid. Jaký je její účel? Rovnoměrné šíření energie?

6) Pryskyřice - velká alchymie. Havelpol1 nebo 4 či H834? Je tu dost příspěvků s problémy s vytvrzováním. Takže s jakou začít? Chci mít HHG čirý, takže třeba Epoxy 1200 jsem vyřadil, jednak stojí skoro 400/kg a jde do žluta dle výrobce. Samozřejmě si chci nejprve vyzkoušet tvrzení a pak teprve se pokusím o orgonit.

Děkuji.

Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 19 čer 2016 16:19

1-nevadí
2-vrstvení není podstatný pro funkci. Bonus to být může. Psal o tom "wizzer", včetně kombinací kovů.
3-študuj dál
4-ano, ale pravotočivě.
5-nutno študovat
6-s vytvrzením problém není. Pokud to odlívač nezpacká. Pokud chceš čirý, tak kupuj čirý :)

WarriorOfLight
Příspěvky: 2
Registrován: 27 kvě 2018 18:13
Bydliště: Plzeň

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od WarriorOfLight » 28 kvě 2018 12:54

Zdravím všechny na fóru, a chci předat svoje vlastní zkušenosti pro začínající.

V první řadě není třeba se bát vlastní výroby, prostě jděte do toho, stačí klid na práci, a vhodné místo.

S pryskyřicemi od havel-composites.cz zatím spokojenost, pouze počítejte s tím že pokud vám to dojde v plastovém kanystru, bude to smrdět. Dá se vyřešit tím, že kanystr obalíte několika vrstvami alobalu (vlastní zkušenost). Zápach zmizí, a můžete skladovat i doma. Týkalo se Havelpol 4.

Odlívání: Havelpol 4. Na první pokus se vše povedlo, není to žádná věda. Přidal jsem 1% peroxidu K1, a po deseti nebo patnácti minutách 0,75% akcelerátoru Kobalt 1%.

Čili na jeden litr pryskyřice to je 10ml K1, a 7,5ml Kobalt(1%).

Pracoval jsem venku, při cca 25 stupních, a práce šla příjemně rychle. Času na odlití bylo tak akorát, a první orgonity šli ven možná po hodině, dvou hodinách. Několik kusů má praskliny, ale pokud děláte hlavně TB pro gifting, tak to nevadí.

Formy na muffiny (6, 12 ks) není třeba vymazávat (opět vlastní zkušenost), jak straší některé weby. Jdou ven úplně snadno.

Pokud jde o kovový materiál, doporučuji jako jiní zde na fóru, obejít nejbližší okolí, a poptat se kde to jen jde, nakonec uspějete. Práce vám potom přinese víc radosti, když pro to něco uděláte.


Doufám že toto někomu přijde k užitku.

Ondřej
Příspěvky: 1159
Registrován: 08 srp 2009 12:54

Re: Jak na výrobu Orgonitu

Příspěvek od Ondřej » 02 črc 2018 17:30

Zdar, kobaltem plítváš. Mám tu zbytky 4% a na litr dávám tak 5 kapek. :) Ono víc potřeba není. Pokud je potřeba zvednout teplotu, tak peroxidem.

Kobal a peroxid míchám hned dohromady. Jen kapu na opačnou stranu nádoby, aby se nesmíchali, to se nesmí.

Formy na mufiny zjevně mívají rozdílnou povrchovku, neb moje byly hned katastrofa. "Teflon" nalepený na odlitku.

Odpovědět