Separátory

Jak začít, zkušenosti...

Separátory

Příspěvekod Aerosmith » 31 kvě 2009 00:33

Zdravím všechny.
jaké máte zkušenosti se separátory forem? Zajímá mě hlavně čím izolujete sádrové formy. Já mám dobré zkušenosti s izolováním plechových a skleněných forem tzv. cockpit sprejem na palubky automobilů. "Výrobek" vyskočí sám z formy.
Uživatelský avatar
Aerosmith
 
Příspěvky: 638
Registrován: 29 kvě 2009 13:40
Bydliště: Kolem Břeclavi

Re: Separátory

Příspěvekod rastooo » 31 črc 2009 12:29

WD 40 a nema problema :)
rastooo
 
Příspěvky: 27
Registrován: 09 črc 2009 20:42

Re: Separátory

Příspěvekod Hox » 31 črc 2009 12:53

Uživatelský avatar
Hox
 
Příspěvky: 351
Registrován: 25 kvě 2009 08:35
Bydliště: Ostrava

Re: Separátory

Příspěvekod Aerosmith » 31 črc 2009 13:44

No o sádře se nikde nepíše :-). Stříkal jsem to jak WDčkem, tak silikonem, ale jakmile se sádra procesem tvrdnutí zahřeje, všechno se vsákne do hloubky a sádra se zase přilepí k pryskyřici. Zkusím ten horký parafín - rozpálit formu a ponořit do horkého parafínu...
Uživatelský avatar
Aerosmith
 
Příspěvky: 638
Registrován: 29 kvě 2009 13:40
Bydliště: Kolem Břeclavi

Re: Separátory

Příspěvekod truthseeker » 31 črc 2009 15:58

Co pečící papír? :D
http://www.naturalmagic.cz/
Although you have to do something to see that, actually you have nothing to do to be that.
Uživatelský avatar
truthseeker
 
Příspěvky: 280
Registrován: 24 kvě 2009 23:15

Re: Separátory

Příspěvekod rastoo » 31 črc 2009 17:31

Prepac, prehliadol som ze mas na mysli odlievat do sadry, napadlo ma co tak tu formu najprv par krat z vnutra prestriekat lakom a potom az z nejakym olejom.
Uživatelský avatar
rastoo
 
Příspěvky: 82
Registrován: 25 čer 2009 23:53

Re: Separátory

Příspěvekod Aerosmith » 31 črc 2009 23:42

Pečící papír by možná fungoval, ale já dám i na vnější vzhled a to by nebylo ono (záhyby a tak). Ten lak by asi udělal dobrou práci. vyzkouším.Dík. ;)
Uživatelský avatar
Aerosmith
 
Příspěvky: 638
Registrován: 29 kvě 2009 13:40
Bydliště: Kolem Břeclavi

Re: Separátory

Příspěvekod lydka » 01 srp 2009 12:13

ked sa robi sadrova forma z viacerich casti tak aby sa k sebe neprilepili tak sa sadra natrie rozpustenym mydlom ( nie tekutym ale normalne tvrde mydlo sa necha rozmocit vo vode ) myslim ze by to malo fungovat aj na zivicu ale nemam to odskusane :?:
lydka
 
Příspěvky: 44
Registrován: 23 čer 2009 10:42
Bydliště: Košice

Re: Separátory

Příspěvekod michala13 » 08 led 2011 01:07

Aerosmith píše:Pečící papír by možná fungoval, ale já dám i na vnější vzhled a to by nebylo ono (záhyby a tak). Ten lak by asi udělal dobrou práci. vyzkouším.Dík. ;)


Odskúšal si to?? Mám šungitovú pyramídu so základňou 95 mm a chcem si pomocou nej vyrobiť sádrovú formu na orgonit.. :) tiež rozmýšľam, čím to odseparovať...
michala13
 
Příspěvky: 99
Registrován: 28 črc 2010 01:58
Bydliště: Žilina

Re: Separátory

Příspěvekod pepr » 08 led 2011 23:40

Klasickým separátorem je svíčka rozpuštěná v benzinu -- napatlat, nechat odpařit benzín. Nevím ale, co to udělá se šungitem. Používá se to spíš naopak, kdy se tím napatle ta sádrová forma.

U sádrových forem pro složitější tvary bývá dobré formu rozdělit (odlít nadvakrát -- jednou, separátor, zbytek). Před zatuhnutím první fáze se do toho můžou nastrkat kolíčky, které se zalijí tou druhou fází, takže půlky formy na sebe sednou.

U pyramidy by šly dát kolíčky procházející sádrou až k pyramidě, aby se to jimi dalo líp z formy vytlačit.
Uživatelský avatar
pepr
 
Příspěvky: 683
Registrován: 27 led 2010 23:51
Bydliště: Olomouc

Re: Separátory

Příspěvekod Aerosmith » 12 led 2011 23:24

michala13 píše:
Aerosmith píše:Pečící papír by možná fungoval, ale já dám i na vnější vzhled a to by nebylo ono (záhyby a tak). Ten lak by asi udělal dobrou práci. vyzkouším.Dík. ;)


Odskúšal si to?? Mám šungitovú pyramídu so základňou 95 mm a chcem si pomocou nej vyrobiť sádrovú formu na orgonit.. :) tiež rozmýšľam, čím to odseparovať...

No lak vydržel jen první odlití. Teplem se narušil a druhé odlití nestálo za nic. Sádru jsem musel odsekat sekáčem. Neslyšel jste někdo o šelaku? Matně si vzpomínám, že to snad používají sochaři (?)
Uživatelský avatar
Aerosmith
 
Příspěvky: 638
Registrován: 29 kvě 2009 13:40
Bydliště: Kolem Břeclavi

Re: Separátory

Příspěvekod am2 » 13 led 2011 00:37

Někdo tady kdysi popisoval, jak dělal formu pyramidy ze skla (či plechu) a byl s tím moc spokojený.
Ale ne každý má možnost pracovat kvalitně s plechem nebo se sklem.

A kdosi tu kdysi úspěšně použil formu na pyramidu, stejnou jako sádrovou, ale místo sádry použil nějaký silikonový tmel či co. Ten měl výhodu, že udělal hladké stěny (sádra ne), byl "gumový", takže orgonit šel z formy vyndat,
a silikonová forma by měla vydržet těch zhruba 150 st. C při tvrzení...
am2
 
Příspěvky: 778
Registrován: 30 lis 2009 22:25
Bydliště: Brno

Re: Separátory

Příspěvekod michala13 » 13 led 2011 00:40

Kto vie ako by sa choval modurit??
michala13
 
Příspěvky: 99
Registrován: 28 črc 2010 01:58
Bydliště: Žilina

Re: Separátory

Příspěvekod Stisko » 13 led 2011 01:34

Ten měl výhodu, že udělal hladké stěny (sádra ne), byl "gumový", takže orgonit šel z formy vyndat,
a silikonová forma by měla vydržet těch zhruba 150 st. C při tvrzení


S tím mám zkušenost, tchán mi odlil formu z lukoprenu. Odlejvání to vydrží (myslím tu teplotu), tu pyramidu z toho v pohodě odleješ a nebudeš muset dělat dvojdílnou formu.
Uživatelský avatar
Stisko
 
Příspěvky: 191
Registrován: 11 úno 2010 10:26

Re: Separátory

Příspěvekod Aerosmith » 15 led 2011 00:52

am2 píše:Někdo tady kdysi popisoval, jak dělal formu pyramidy ze skla (či plechu) a byl s tím moc spokojený.
Ale ne každý má možnost pracovat kvalitně s plechem nebo se sklem.

A kdosi tu kdysi úspěšně použil formu na pyramidu, stejnou jako sádrovou, ale místo sádry použil nějaký silikonový tmel či co. Ten měl výhodu, že udělal hladké stěny (sádra ne), byl "gumový", takže orgonit šel z formy vyndat,
a silikonová forma by měla vydržet těch zhruba 150 st. C při tvrzení...

Ano, mám pyramidální formy ze skla, které je spojené ve hranách silikonem. perfektní povrch a tím, že jsou spoje pružné jde odlitek z formy krásně ven. Sklo ti nařeže každý sklenář podle šablony co mu vyrobíš z papíru.
Uživatelský avatar
Aerosmith
 
Příspěvky: 638
Registrován: 29 kvě 2009 13:40
Bydliště: Kolem Břeclavi

Další

Zpět na Výroba, výzkum...

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Yahoo [Bot] a 2 návštevníků

cron